Peugeot Boxer – opis modelu
Peugeot Boxer to samochód dostawczy klasy wyższej produkowany przez francuski koncern od roku 1994. II generacja jest na rynku już 15 lat, ponieważ pierwsze jej egzemplarze opuściły fabrykę w roku 2006.
Pracę nad nowym autem dostawczym rozpoczęto jeszcze w roku 1987, ale dopiero 7 lat później przedstawiono Boxera, który zresztą zdobył uznanie bardzo szybko. Ten samochód napędzany był silnikiem z przodu na przedni koła, choć doczekał się wydania wersji z napędem na obie osie.
Oferowany był w różnych wersjach od zwykłego furgonu, po przeszklony, czy podwyższony. Występował jako osobowy, skrzyniowy, skrzyniowy z kabiną mogącą przewieźć nawet 6 osób oprócz towaru.
W roku 2002 przeprowadzono wizerunkowe zmiany i zmodernizowano silniki, a w roku 2006 Boxer pojawił się w swoim drugim wcieleniu. Teraz, w drugiej generacji nie było już dostępnych napędów benzynowych. Wszystkie silniki to diesle.
Peugeot Boxer ( 1994-2006 )
W pierwszym okresie produkcji dostępnych było 10 silników diesla i jeden benzynowy ( o mocy 109 KM i pojemności 2,0 litra). Diesle to moc 68-127 KM i pojemności od 1,9 do 2,8 litra w przypadku tego najmocniejszego 2.8 HDI.
Po roku 2006 w ofercie pojawiły się 2 nowe silniki benzynowe z mocą 97 i 110 KM, a paleta silników wysokoprężnych zubożała i były to jedynie 2.0 i 2.8 litra silniki HDI o mocach od 84 do 146 KM.
Peugeot Boxer ( 2006- obecnie )
Teraz samochody II generacji Boxera były dostępne jedynie z silnikami wysokoprężnymi. Były to jednostki o oznaczeniu 100HDI, 120 HDI oraz 160 HDI. Pierwsze dwa to pojemność 2,2 litra, ostatni 3,0 litra, a moc jaką generowały wskazuje liczba przy oznaczeniu.
![peugeot boxer](http://peugeotboxer.pl/wp-content/uploads/2022/02/PEUGEOT_BOXER_2006KL100_1920x1080-1024x576.jpg)
Peugeot e-Boxer
Nowe normy emisji spalin spowodowały, że Peugeot zdecydował się na zmiany w modelu Boxer. Teraz jest on dostępny z silnikiem elektrycznym w wersjach nadwozia jako kabina pojedyncza, podwójna i platforma do adaptacji indywidualnej.
Źródłem energii są akumulatory o pojemności 37 kWh i 70 kWh. Dają one możliwość pokonania nawet 200 kilometrów, a ich ładowanie trwa ładowarką 7,4 kW 6 i 12 godzin. Przy użyciu ładowarki o mocy 22 kW mniejszy akumulator naładujemy w niecałe 4,5 godziny, a większy w około 8 godzin.